Weer drie punten in de tas

DOVO 6

1 oktober 2022 11:30

Sportpark Panhuis
Verlengde Sportlaan 5
3905AE
VEENENDAAL
tel. 0318-512060

Afgelopen donderdag rammelde sterkhouder Helmert weer met het emmertje. Het was 6:28 uur in de ochtend. En wederom enthousiasme. Voor 10 uur al 20 reacties. De een kan wel trainen en spelen en de ander kan nog helemaal niks. Maakt ook niet uit, wij hebben man genoeg.

Donderdagavond 18 man te bewonderen op het trainingsveld. Na de winst afgelopen zaterdag toch weer die spanning over wie gaat er zaterdag in de basis staan. Door het ‘last minute’ verstek van CA vanwege het PHPD-syndroom (pijntje hier pijntje daar), moest Henk de training geven. En die training lag aardig in het verlengde van verbetering t.o.v. zijn spel afgelopen week. Ik schets u een afrondvorm. Twee teams die om en om een bal in de diepte spelen. De diepe man speelt in op de man gepositioneerd op de 16 meter, ff klaarleggen en boem doelpunt. Klinkt eenvoudig toch? Even een wedstrijdje wie van de teams als eerste bij de 10 is. Tja het is toch lastiger dan gedacht. Na 216 ballen werd er geroepen: ”Wie als eerste bij de acht is”.  Na wel geteld 641 geschoten ballen, was er twee keer een team die tot acht was gekomen. En dat met stand-in keepers op goal in de naam van Benjamin en Loebie. Vervolgens een partijspel die verliep als alle andere partijtjes. Geen bijzonderheden, tot we de plaatselijke Koepelkerk 9 slagen hoorde geven. Gewoon 21 uur zou je zeggen. Maar bij klokslag negen liep Helmert zomaar het veld af. “Ja, ik heb nog een verjaardag van m’n schoonvader…” was zijn antwoord. Huhh sinds wanneer komt voetbal op plek 2 bij Helmert?

Na 2 flesjes over datum Schultenbrau, een rolletje boterhamworst met augurk en slaapverwekkend verhaal van z’n zwager geïncasseerd te hebben lag onze sterkhouder om half twaalf al in z’n mandje. Een minnetje voor Helmert vanuit onze kant, maar 10 dikke pluspunten voor Helmert in de familie-app.

In de kleedkamer 10 (je weet wel met die kapotte douchekop) werd al gespeculeerd over wie wel en niet in de basis zou staan, want het weer zaterdag zou ook onstuimig zijn en dan wil je het liefste beginnen. In de kantine kwam het spel echt op de wagen over welke opstellingen en de basis elf. Afspraak is dat de trainer de opstelling doet. Kolfje naar de hand van Henk. Met hulp van 4 a 5 discipelen was hij er overigens ook zo uit. En bovendien ca 6 wissels op de bank.

Zaterdag 1 oktober. Die ochtend kwam er vreselijk nieuws naar ons toe. Lip kon vandaag toch niet spelen en meldde zich af. Hij had nieuwe klompen aangeschaft en bij het inlopen ervan een blaar opgelopen. Niet te geloven. Een harde stuiter dacht je, maar toch kleinzerig. In Nijmegen lopen ze 4 dagen 50 km met de poot vol blaren, maar hij heeft de prikpost niet kunnen vinden blijkbaar. Volgende keer gewoon weer naar Job Boom op de markt, die zet er een klompenleertje in en kun je er zelfs mee voetballen… Vanaf deze plek veel sterkte. Via Giro 555 zal gedoneerd worden voor een fruitmandje.

Om 10.30 uur zijn we vertrokken naar Veenendaal (zonder Lip) om rond 11.30 uur te strijden tegen DOVO. Henk te laat, had zichzelf in de basis gezet maar kon nu rustig aan doen en in het tweede bedrijf zijn kunsten vertonen. De basis bestond uit: Lobje, Stefano. Kooitje, Helmert, Badr, Frank, Japie, Adje, Webster, Benjamin en Wilbert. En Braks als vlaggenist (met vlag en plu). DOVO bestaand uit allerlei jonge gasten die overtuigd van zichzelf waren, maar snel doorhadden dat er iets te halen viel. We speelden overigens met een levenloze bal. Zo hard opgepompt. Blijkbaar angst bij de DOVO materiaalman dat na het gas ook ‘lucht’ enorm in prijs kan gaan stijgen. Ondanks die betonnen knikker diverse kansen voor Renswoude, en dankzij 2 x Benzema (voorheen Benjamin) gingen wij de rust in met een 0-2 voorsprong. DOVO geen kans gehad.

In de rust ff wisselen. Loebie voor Kooitje, Nico voor Frank, Teus voor Helmert en Henk voor Benzema. Ook Badr had z’n pattas al bijna uit en gaf aan ‘Ik zit niet lekker in de wedstrijd, ik moet er uit’, helaas voor hem dit keer toch 90 minuten.

DOVO gooide het in deel 2 over een andere boeg, schoof een mannetje door en stimuleerde elkaar door steeds ‘Kom op boys! Nu wij boys’ te roepen. Wellicht een generatie dingetje, maar steeds dat woordje ‘boys’ ik word er een beetje onpasselijk van. Verloedering van het mannen voetbal. Maar terug naar de wedstrijd. Weinig kansen voor Renswoude. Tot minuut 76. Henk kon vanuit een voorzet simpel binnentikken, maar de bal die in het doel dreigde te gaan werd op het laatste moment nog getoucheerd door Wilbert. Buitenspel! Bewuste actie van Fliert om Henk geen doelpunt te gunnen of eigen gewin. We zullen het nooit weten. Ook uit een opgeëiste vrije trap rand zestien was Henk ongelukkig. De te zware bal kreeg hij niet over het muurtje. In de 85e minuut was het wel raak voor Henk. Een droge schuiver in het hoekje zorgde voor de 0-3 en ook voor Henk zijn derde dit jaar. Voor hem het belangrijkste die dag, maar belangrijker voor ons, we hebben 3 punten en wederom de nul achterin.

De stijgende lijn wordt dus voorgezet. We staan gedeeld eerste in de rangschikking, nog geen puntverlies en geen goals tegen. Eerste pot 2-0 winst, nu 0-3 winst, dus de statistici onder ons weten wat de eindstand volgende week thuis tegen Veenendaal gaat worden.

Eerst donderdag gewoon weer trainen en hopen dat Helmert nu geen verjaardag heeft. Verder geen zaken die voor verbetering vatbaar zijn. Ok, als ik er toch eentje moet noemen, dan noem ik die douchekop in kleedkamer 10.

Groet Knarf