Renswoude 3 pakt zege op de "Mussen"

Musketiers 2

12 november 2022 11:45

RJ Karremans

Sportpark Elst (U)
Sportweg 9
3921DP
ELST UT
tel. 0318-471650

Na een zaterdagje vrij te zijn geweest rammelde afgelopen donderdag het emmertje weer. “Wie is er donderdag en of zaterdag wel of niet bij??”

Ik kan u wederom melden dat het druk was op de training. Maar liefst 20 man sterk. Een lekkere partij gespeeld met keepers op de goal. Weer eens wat anders dan de regel ‘hij mot strak tegen het netje anders telt hij niet’.

Maar met 20 man op de training en 17 man voor de zaterdag was het weer spannend wie er in de basis zou starten. Wel belangrijk want de wedstrijd tegen de ‘Mussen’ uit Elst stond op het programma. Musketiers (derde op de ranglijst) met een tweede elftal, dan weet je een ding. Minimaal 11 hijgende jonge dolle honden die voor elke bal gaan. We konden onze borst nat maken.

De sterkhouder kwam aan tafel met het wedstrijdformulier. De aanwezigen voor de zaterdag waren aangevinkt. Nu moest er een opstelling komen. En wie de opstelling maakt die kan zelf zorgen dat hij erin staat. Je zou zeggen dat er 20 man graag die opstelling wel effe zou maken. Maar neen! Niemand durft of wil zich eraan wagen.

Na 3 kannetjes bier en check wie er 90 minuten kon voetballen en/of alleen de 1e of 2e helft er zou zijn is er toch een basis op papier gekomen. Namelijk Lobje, Helmert ©, Kooitje, Jonge Beek, Stefano, Opa, Nico, Jaap, Ouwe Beek, Henk en Wilberto.

Aanvang wedstrijd was 11.45 uur. Aan tafel werd medegedeeld dat we om 11 uur zouden vertrekken. In 45 minuten naar Elst en omkleden….mmmmm. Na 4 kannen bier toch ff Google Maps gecheckt en via de app gemeld dat we toch om 10.45 uur zouden wegrijden.

Zaterdag 12 november. Heerlijk voetbalweertje en ondanks uitstekende training op de donderdag moest Casper zich wegens achilles problemen afmelden. Met 16 man moet het ook lukken. Iedereen klaar voor vertrek in de kantine en hup de auto’s in.

En als je 16 man hebt dan is het niet zo vreemd dat je mogelijk een mannetje mist. Het was Jonge Beek die om 11 uur present was en niet had meegekregen dat we een kwartier eerder zouden gaan. Hoe dan? Nou simpel. Jonge Beek is de enige Nederlander naast Mark Rutte die nog een Nokia 3310 heeft. Die telefoon heeft wel een geweldige batterij en je kan er Snake op spelen, maar je hebt geen toegang tot WhatsApp.

Werd Beek dan niet gemist? Nee, eigenlijk niet. Dit werd pas geconstateerd bij het oplezen van de basisopstelling in de kleedkamer. En met speels gemak werd zijn naam vervolgens doorgestreept en vervangen door Loebie.

Dat de eerder ingecalculeerde extra kwartier zinnig was bleek al snel. We hebben er ca 4 die eerst hun enkels nog moesten ingipsen. Waarna ook Helmert nog moest worden geholpen met aankleden. Het zit die jongen niet mee op z’n oude dag. Door al die vertraging bijna geen tijd om warm te lopen en aan de grasmat te wennen. Gelukkig een heerlijk zonnetje dus spiertjes waren snel warm.

De eerste helft waren beide teams aan elkaar gewaagd. Veel kansen waren er niet. Veel strijd op het middenveld. Met het zonnetje op de bol en het natte gras, de ideale omstandigheden voor een potje strijd. De grootste kans was voor Musketiers. Zo’n 5 minuten voor de rust werd de bal buiten bereik van lobje op de uitenkant van de paal ‘gekeken’.

De rust werd gehaald met een gelijke stand.

Tijd om te wisselen. Kaatje voor Stefano, Frank voor Jaap, Teus voor Helmert en Henk voor Benzema. En Jonge Beek? Ok, had basisplek, was te laat, maar zijn tijd kwam nog wel. Hij wilde er later inkomen. Hij nam voorlopig nog even plaats op de bank in het zonnetje om aan z’n kleur te werken.

De tweede helft werd er meer vooruit gevoetbald. Her en der kwam er een kans voor Renswoude, maar de goal wilde niet vallen. Tot de 60e minuut. Na een mooie aanval kregen wij een corner van rechts. Kaatje bracht met een mooie mayonaise curve de bal naar de eerste paal op het schedeltje van Henk. Doelpunt (0-1)!

Musketiers wilde wel, maar kwam er niet aan. Tot frustratie van de bank van Musketiers. “Het lijkt wel veteranen voetbal!” schreeuwde de coach. Tja gezien onze gemiddelde leeftijd kon hij wel eens gelijk hebben.

In minuut 65 werd Wilberto gevloerd in de 16 meter, maar de arbiter zag er niets bijzonders in. Dit tot ongeloof van Wilberto zelf. En dat probeerde hij tot driemaal toe duidelijk te maken aan de scheids. Hij liet in niet mis te verstane woorden horen welke woorden hij in de krochten van zijn vocabulaire had. Een ziekte hier en doodverwensing daar. Naast disciplinaire straf van de sterkhouder (kannetje bier) zal hij ook wat weesgegroetjes moeten doen om dit goed te maken. En daar bovenop kreeg hij geel van de arbiter. Dus 10 minuten zitten. En wij die tijd met een mannetje minder.

Musketiers probeerde het overtal wel te benutten, maar kwam er niet door. Tijd  voor de Jonge Beek. Hij kwam erin voor Benzema. De entree van Beek was van korte duur. Na drie keer aanzetten, strompelde Beek weer naar de kant. Wisselen. Hij had geleverd wat erin zat. Kleren zijn schoon gebleven. Winst voor de wasvrouw. Gelukkig wissels genoeg om Musketiers van ons af te houden die laatste minuten en met een smerige 0-1 de volle winst mee naar huis te nemen.

We zijn nog steeds ongeslagen. Maar rivaal VVA ook. Komende week spelen we thuis tegen de Vogels. Ik kan ieder aanraden om te komen kijken. Er gebeurt altijd wat.

Groet

Knarf