4e stel wint overtuigend van de Panters

SVP 3

Danny de Vos (vrije trap)
Dennis van Dijk (afstandschot)
Danny de Vos (schot)

30 september 2017 14:30

Robin Goes

Het seizoen is begonnen, allemaal enorm veel zin en gedreven. Eerste wedstrijd uit een punt gesprokkeld bij VV Veenendaal en nu staat de partij tegen onze ‘vrienden’ van SVP op het programma (14.30 uur).

Aan het weer lag het niet. Een gestage stroom water kwam naar beneden. De temperatuur tikte net de 15 graden aan. Spelen op centre-court. De ideale omstandigheden om SVP de oren te wassen en ons in het linker rijtje van de stand te nestelen.

Trainer/coach/leider/lijder John B had zich goed voorbereid. Een opstelling gemaakt waar de dyslexie vanaf spatte, maar een solide basis om te beginnen. En niet alleen een goede basis elf, maar ook een sterke bank (4 wissels).

Kapitein Helmert won zoals gewoonlijk de toss. En arbiter van de dag de heer R. Goes floot voor de aftrap. Het eerste half uur was aftasten. Weinig tot geen kansen, voetbal was redelijk, maar de spanning was ver te zoeken. Om het toegestroomde publiek te vermaken werd er het een en ander uit de kast getrokken. Een bodycheck van Lip deed de eerste lichaamsdelen de lucht in vliegen. Vervolgens was het Stefano die zocht naar een nieuwe wijze van gezichtsreconstructie, namelijk de ''hopeloze tackle'. Met als resultaat: scheve neus, litertje bloed kwijt, gedeukt ego.

Stefano naar de EHBO en er moest even gewisseld worden. 4 man zat te trappelen om in te vallen, maar alleen Jaap wilde het veld in. Manager John B. zorgde voor de wissel en wilde meteen wat omzettingen doorvoeren. De wissel lukte maar de omzetting zorgde voor weerstand in het veld. Adje ging fel tekeer tegen de coach. En weigerde een plaatswissel. Dit gaat hem intern nog wel een boete of schorsing opleveren.

De wedstrijd kwam pas echt in beweging rond minuut 35. Erik werd gevloerd (swalbe?) buiten de zestien meter. The Fox kroop achter de bal en schoot een curve in de rechter hoek. Keeper ging niet vrijuit, druk bellende chinezen langs de lijn, maar het was 1-0.

Niet heel veel later pakte de hoofdpersoon van de dag (Lees: Arbiter Goes) zijn 5-minutes-of-fame. Na een duel en een natrap van een SVP’er. Was de arbiter onverbiddelijk: ROOD. In de schermutselingen die ontstonden werd er ook nog even een geel kaartje uitgedeeld en was het beter om vroegtijdig een rust in te lassen. Beter voor de fysieke gesteldheid van de heer Goes en de gemoederen op het veld.

Aanvoerder Helmut probeerde de rijen gesloten te houden en maande zijn spelers tot kalmte en bij elkaar te blijven. Dit resulteerde erin dat hij alleen schreeuwend op het veld achterbleef en de rest lekker aan de thee zat te nippen.

Na de rust begonnen we met 10 tegen 10. Maar met nieuwe ‘verse’ mannen. Benjamin en CA kwamen het veld in. Menno mocht na 10 minuten meedoen. Pijnlijk was kort na rust het moment waarbij CA geblesseerd raakte. Na zijn 7e sprintactie waarbij hij de achterlijn haalde, scheurde hij zijn aandachtspier. Hij droop het veld af. Waarschijnlijk maanden uitgeschakeld! Hij werd die avond hossend en springend in gezelschap van Charly Luske gespot (red.)

Menno kon CA vervangen en het begon weer te lopen. Dennis speelde zich vrij en schoot de bal in de bovenhoek over de keeper. Het gat was geslagen. 2-0. De wedstrijd leek wat dood te bloeden mede dankzij de solide fluitende arbiter die de boel kort hield Niet veel later na de 2-0 mocht Vos zijn 2e doelpunt van de wedstrijd maken. Een gelopen koers zou je zeggen. Deze 3-0 zorgde voor verslapping, thuispubliek zocht al de kantine op. Een moment van onachtzaam verdedigen leverde plots de 3-1. Lobje wederom niet de NUL. Effectieve ploeg dat SVP. 1 kans 1 goal.
SVP ging er weer in geloven en klampte zich vast aan een strohalm. Remco maakte aan alle Panter-illusies een einde. Soleerde door de verdediging en schoof de bal netjes het net in. 4-1. De wedstrijd was gespeeld. Met nog een kleine 10 minuten op de klok had arbiter Goes de helderheid van geest om gedecideerd af te fluiten. Hiermee meer kaarten en bloedvergieten voorkomen.

Volgende week uit naar de gedoodverfde kampioen Candia ’66. Aanvang 12 uur (naast het olifantenverblijf)