Vertrouwenscontactpersoon

Binnen de voetbalvereniging Renswoude werken wij met elkaar aan een omgeving waarin iedereen prettig en veilig kan sporten. Toch kunnen onveilige situaties ontstaan door grensoverschrijdend gedrag. Onder grensoverschrijdend gedrag wordt verstaan: (seksuele) intimidatie, misbruik, machtsmisbruik, pesten, uitsluiting, agressie, geweld en discriminatie.

Onze vereniging heeft vertrouwenscontactpersonen die zich inzetten om grensoverschrijdend gedrag te voorkomen. Zij ontvangen graag jouw tips die kunnen bijdragen aan de veiligheid binnen onze vereniging. Daarnaast zijn vertrouwenscontactpersonen het eerste aanspreekpunt voor leden, ouders, vrijwilligers en supporters bij vragen of opmerkingen over grensoverschrijdend gedrag of het melden van grensoverschrijdend gedrag. De vertrouwenspersonen nemen signalenen over grensoverschrijdend gedrag binnen de vereniging op een zorgvuldige en respectvolle manier in behandeling. Vertrouwenspersonen kunnen goed luisteren, nemen jouw verhaal serieus, hebben geen oordeel, gaan vertrouwelijk om met jouw hulpvraag of melding en zoeken samen met jou naar passende antwoorden of oplossingen.

De vertrouwenscontactpersonen van voetbalvereniging Renswoude zijn:

• Jan Willem van de Wal
  • Ivanka van Dijk

Heb jij een vraag, opmerking, tip of melding voor de vertrouwenscontactpersonen? Je kunt ze bereiken via het mailadres: [email protected].
Vermeld in je mail altijd jouw naam en telefoonnummer en met welke vertrouwenspersoon je een gesprek wilt. Dan maakt die vertrouwenscontactpersoon zo spoedig mogelijk een afspraak met jou.

Ivanka van Dijk en Jan Willem van de Wal