Gedragsregels leden

Dit reglement is opgesteld om duidelijk te maken wat de v.v. Renswoude van haar (jeugd)leden verwacht en zo te komen tot een gewenste gedragscode. Wij verwachten dat de ouders hier op toezien.

1. leder lid behoort zowel op trainingen als voor de wedstrijden op tijd aanwezig te zijn.
  2. Afspraken van de leider en/of trainer met betrekking hiertoe zijn bindend.
  3. Om te komen tot een zo goed mogelijke prestatie is regelmatig trainen noodzakelijk. Van ieder lid wordt verwacht dat hij/zij de zoveel mogelijk de trainingen volgt.
  4. Is men verhinderd deel te nemen aan een wedstrijden/of training dan dient tijdig bericht aan leider en/of trainer gegeven te worden. Afspraken van de leider en/of trainer hierover zijn bindend.
  5. leder lid dient er voor te zorgen dat zijn/haar tenue in goede staat verkeerd en tevens dat zijn/haar voetbalschoenen goed onderhouden zijn. De kleuren van shirt, broekje en kousen zijn respectievelijk rood, wit en rood.
  6. leder lid dient zich tijdens de wedstrijd correct te gedragen ten opzichte van medespelers, tegenstanders, scheidsrechter, grensrechters, leiders, trainers en publiek. Rondom de wedstrijden geldt een zelfde gedragscode.
  7. leder lid hoort zich te houden aan de aanwijzingen gegeven door leiders en/of trainers, dan wel door een bestuurslid.
  8. leder lid dient zich voor, tijdens of na een training correct te gedragen in de kleedruimtes, ook als de leider of trainer niet aanwezig is.
  9. Na elke training of wedstrijd dienen de kleedruimtes schoon achter gelaten te worden. De leider en/of trainer dient hier op toe te zien. Eigen initiatief wordt op prijs gesteld.
  10. NIET roken in de kleedkamer of in de gang! Als je dan toch zo nodig moet roken, doe dit dan NIET in voetbaltenue.
  11. NIET met voetbalschoenen in de kantine.
  12. Het is een lid NIET toegestaan om zich buiten openingstijden op het sportpark te bevinden.
  13. Het is NIET toegestaan om op het kunstgras te eten of te drinken. Het is tevens NIET toegestaan om te roken op het kunstgras. Daarnaast dienen de kunstgrasvelden uitsluitend via de daarvoor bestemde toegangspoorten en openingen betreden te worden. Dus NIET klimmend over de hekken;
  14. Indien een lid zich NIET houdt aan een van deze bepalingen kan het bestuur tegen de betrokkene(n) maatregelen nemen.
  15. Onderstaand gedrag wordt op en rond het sportpark niet getolereerd:
    • verstoren/afleiden van trainingen of vergaderingen
    • plegen van vernielingen (vandalisme)
    • afsteken van vuurwerk
    • nutteloos rondhangen
    • lastig vallen van de omliggende verenigingen
    • langdurig douchen
    • soortgelijk gedrag