Op strijd

Renswoude JO12-1

FC Driebergen JO12-3

... (schot)
Evan van Driel (intikker)
... (penalty)

Onder 12, JO12-1, 4e klasse 13

28 oktober 2017 9:30

Maikel Hevel

De thuis wedstrijd tegen weer Dreibergen maar nu een team hoger de jo12-3. Dat er in dit team meer voetbal zit was al te zien en speelde de wedstrijd zich voornamelijk op het middenveld af. Als er kansen waren dan waren die voor onze mannen. Het duurde tot diep in de eerste helft dat de score werd geopend door een snelle aanval van Driebergen en de bal werd kansloos achter Joost geprikt die tot die tijd nog eigenlijk niet reddend hoefde op te treden 0-1.  4 minuten later trokken we de stand gelijk door een goed schot van Èvan waar de keeper dit keer niets tegen kon doen . Met in de rust het team wat te wisselen en met de woorden een schouder duwtje mag en de bal meer te passen gingen de mannen het veld weer in. Het voetballen pakte ze goed op en met een intikkertje van Èvan hebben we de voorsprong 2-1. Het spel werd van beide kanten steeds harder wat begon met fikse schouder duwen en correcte tackels werd het op het veld steeds iets grimmiger. Door in de ogen van de scheidsrechter een overtreding kreeg Driebergen een penalty zelfs de mee gereisde uit supporters stonden verbaasd maar Joost was kansloos op deze penalty 2-2. Door de jongens weer op te peppen zochten we de aanval weer op en was het via de rechterkant Èvan die de bal goed voor gaf en schoot Wesley ons weer op voorsprong 3-2. Het voetbal werd steeds minder en de hardheid meer met veel verbaal commetaar van de jongens van Driebergen richting onze mannen werd het steeds harder. Nadat Luc voor de derde keer een aanslag kreeg te verwerken toch naar de kant gehaald en Julian in de spits. Met de vrije trap nog te nemen gooide jip de bal richting de 16 meter en was het Julian die de bal er in tikte en een terechte 4-2 overwinning want met de juiste strijd en voetballend waren wij beter.