Strijd

Jonathan JO12-5

Jip van de Wal (vrije trap)
Luc van Tuil (intikker)
Wesley Hazeleger (intikker)

14 april 2018 11:15

Vandaag de uitwedstrijd tegen koploper Jonathan op een zwaar bespeelbare mat gingen de mannen van Renswoude de strijd aan.
De scheidsrechter floot voor de aftrap en de mannen begonnen meteen fel aan de wedstrijd en maakte het jonathan al snel lastig om van de eigen helft af te komen.
Door goed te blijven doorjagen waren de eerste kansen voor Renswoude, Luc raakte de paal en Tijs raakte de lat.
Al snel was Luc zijn man voorbij en vond de keeper op zijn weg.
De verdediging Armando, Jip,Kyan en Christian moesten op hun hoede blijven Jonathan kwam er af en toe gevaarlijk uit op de counter maar samen met Joost werd dit steeds weer goed opgelost. Het middenveld met Rick Wesley en Èvan werden door Jonathan goed verdedigd en hadden daardoor het zwaar om de voorste linie te bereiken. Door Julian niet helemaal fit eruit te halen en Rick door te schuiven naar voren en Hugo links half probeerde we meer strijd er in te gooien.
Èvan stuurde door een goeie pass Tijs (rand buitenspel) weg en kon alleen op keeper af maar werd teruggefloten door de goed leidende scheidsrechter en gingen we rusten met een 0-0 stand.
In de rust Julian erin voor Rick en Benjamin erin voor Armando, en de mannen goed laten beseffen door de strijd aan te gaan dan moet het goed komen. Met die gedachte gingen de mannen het veld in.
Al snel kregen we een vrije trap en was het Jip die achter de bal ging staan en schoot de bal richting verre hoek en rolde de bal in de goal was het mede door Tijs die de keeper misleide maar ook buitenspel stond maar de scheidsrechter keurde het doelpunt goed en 0-1 voor.
Jonathan schrok hiervan en werden rommeliger kregen de bal ook nu weer niet weg en met geluk kreeg Luc de bal voor zijn voeten en tikte de 0-2 erin.
Op het middenveld kwam Rick erin voor Wesley en Eduard op de plek van Julian en in plaats van de voorsprong te verdedigen wilden de mannen meer maar was het Jonathan die de 1-2 op de schoen hadden maar net naast tikte.
Het zat ook niet steeds mee was het Tijs die weer de paal raakte en de keeper stond ook zijn mannetje.
Door veel loopwerk en strijd de moe gestreden spits Tijs eruit gehaald en Wesley op zijn plek.
Door een goede pass van Èvan werd Welsey weggestuurd vanaf eigen helft en scoorde de 0-3 .
Nu was het verzet gebroken en begon Jonathan zich drukker met verbaal richting scheidsrechter en onze mannen te maken als voetballen.
2 minuten voor tijd kregen wij een vrije trap op 25 meter van het doel en was het Jip die het weer probeerde maar de keeper had de bal niet klemvast en was het Wesley die allert reageerde en de 0-4 erin tikte.
Een mooie pot voetbal die lang 0-0 bleef maar door strijd en te blijven voetballen hebben de mannen van Renswoude de overwinning binnen gesleept.

Met een een goeie pass van Èvan werd Tijs(randje buitenspel) weggestuurd en kon alleen op de keeper af maar werd teruggefloten door de goed leidende scheidsrechter.
Zo bleef het tot aan de rust 0-0. In de rust