Renswoude zakt door de ondergrens

Roda 46 1 (zon)

... (schot)

Mannen, 1, Groep 1 100

23 augustus 2014 14:30

Ambachtsheer, P.

RENSWOUDE - Het bekerduel tussen Renswoude en de zondagploeg van Roda '46 heeft genoeg stof tot nadenken opgeleverd. Het 1-0 verlies in Leusden deert trainer Henry Kalk niet, maar het vertoonde spel baart hem wel zorgen. ,,Wat duidelijk is geworden is dat we nog lang niet klaar zijn voor de eerste competitiewedstrijd. In negentig minuten voetbal hebben we helemaal niets weten te creëren."

Waar de selectie van Renswoude het bekerduel snel zal willen vergeten, daar zal Nick Goes nog wel eens terugdenken aan de wedstrijd. De keeper uit de B1 maakte zijn debuut in het eerste, omdat de drie selectiekeepers door uiteenlopende redenen niet beschikbaar waren. ,,Nick heeft zich als enige kranig geweerd, de rest van het team is helemaal door de ondergrens gezakt", vindt Kalk.

Het slechte optreden werd na 35 minuten afgestraft door Roda '46. Na een uitval kon in de korte hoek de 1-0 gescoord worden. In het restant van de wedstrijd bleek die achterstand niet meer weg te werken. Het bleef beperkt tot enkele schoten uit de tweede lijn, maar serieus doelgevaar leverde dat niet op.

Bron: Scherpenzeelse krant