Een karrenvracht kopzorgen voor Renswoude.

Valleivogels 1

Mannen, 1, Groep 1 100

30 augustus 2014 17:00

Adam, I.

RENSWOUDE - Met een karrenvracht kopzorgen zal Renswoude toewerken naar de competitieouverture. In de bekercampagne verloor de ploeg van Henry Kalk voor de derde keer. Zaterdag ging de derby versus Valleivogels met 1-2 verloren. Met die uitslag zijn de Scherpenzelers kampioen van de voorbereiding. De ploeg van de nieuwe coach Dennis van der Steen wist alle oefen- en bekerwedstrijden in winst om te zetten.

De 1-2 zege kreeg in de eerste helft gestalte dankzij twee nieuwkomers. Sven van Rossum opende de score na ruim een kwartier, terwijl Jamal Ouassif op slag van rust de 0-2 aantekende. Vervolgens kwam de derby na ruim een uur voetbal weer tot leven door een tweede gele kaart voor Remco van de Fliert. De ovetalsituatie was voor Renswoude de kans om op te bloeien, maar van een serieus offensief was geen sprake. De spitsen van Valleivogels bleven in de diepte gevaarlijk.

Die strijdwijze leverde drie minuten voor tijd een doorbraak voor Ouassif op, in een sprint met Jeroen van Strijp. De verdediger hing aan zijn shirt, maar Ouassif kon toch een doelpoging wagen. Toen die bal naast ging, was de rekening van de scheidsrechter dubieus.  Van Strijp kreeg een directe rode kaart voorgeschoteld, met als gevolg dat hij de eerste competitieronde tegen Elburger SC geschorst is.

Met tien tegen tien scoorde Robbert Vlaanderen weliswaar nog 1-2, maar Valleivogels werkt ongeslagen toe naar de wedstrijd tegen DEV. ,,Een goede voorbereiding is aardig, maar het gaat natuurlijk om volgende week. Dan moeten we er staan", stelt Van der Steen. Zijn vakbroeder Henry Kalk resteert nog een week om zijn ploeg op de rit te krijgen. ,,We speelden met name de eerste helft zonder overleg. Dat vind ik het meest zorgwekkend", constateerde Kalk.

Bron: Scherpenzeelse krant
Foto's: Brenda Dekker