Renswoude gaat met zege aan de haal

ESC 1

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse G

6 september 2014 14:30

Boer, M. de

RENSWOUDE - Een slechte generale repetitie belooft een goed concert. Dat spreekwoord heeft Renswoude zaterdag in ere gehouden. De bekercampagne leverde drie lelijke nederlagen op, maar op de eerste competitiedag haalden de Kraaien het volle pond op in Elburg. Door een late treffer van Henk van Essen werd ESC met 0-1 verslagen.

,,Na zo'n voorbereiding is dit zeker lekker", lachte coach Henry Kalk zijn tanden bloot. De oefenmeester wist een week geleden nog niet met welk systeem hij wilde voetballen, laat staan met welke spelers. Uiteindelijk koos hij voor een systeem met drie aanvallers, met Robbert Vlaanderen en Dittgher Aarsen op de flanken. ,,Dat is voor ons het meest vertrouwde systeem", verklaart hij.

Lange tijd leek dat te resulteren in een puntendeling. Ronnie van Essen raakte in de eerste helft de lat, maar ESC raakte in het tweede bedrijf twee keer het houtwerk. ,,Ik denk dat de neutrale toeschouwer een leuke wedstrijd voorgeschoteld kreeg met twee ploegen die voor de winst speelden", stelt Kalk. Dat die winst Renswoude toekwam, was iets te veel van het goede. ,,Wij hadden wat meer balbezit, maar een gelijkspel had recht gedaan aan de verhoudingen."

Voor die uit het lood geslagen verhoudingen was Henk van Essen verantwoordelijk. In de slotminuut bezorgde de teruggekeerde spits met een droge knal zijn ploeg de driepunter.

Bron: Scherpenzeelse krant
Foto's: Brenda Dekker