Renswoude C1 wint verdient de eerste competitiewedstrijd

C-junioren zaterdag, C1, 2e klasse 19

13 september 2014 12:40

Robin Goes

Zaterdag 13 september was het zover, de eerste competitiewedstrijd stond op het programma onze jongens mochten aantreden tegen Dev Doorn C1.

Diëgo was geblesseerd en Jop die bijna weer wedstrijdfit was heeft deze week zijn meniscus van zijn "goede" been verdraaid.

Aanstaande woensdag 17 september moet Jop geopereerd moet worden, we wensen Jop en zijn ouders veel sterkte toe aangezien de kans bestaat dat hij niet meer mag voetballen.

Om 12.40 uur was de aftrap op de zonnige velden van Renswoude, de eerste 15 minuten begon Renswoude  sterk met diverse kansen van Levi en Sven, helaas resulteerde dit niet in een verdiende voorsprong. In de 17de  minuut kreeg Dev een vrije trap die onhoudbaar in het net van Renswoude belande 0-1 Dev. Renswoude bleef goed voetballen en kreeg diverse kansen zoals een kop kans van Evan, vrije trap van Niels maar hij wilde er maar niet in. Nadat Sven de bal goed op het middenveld veroverd had gaf hij een mooie steekpass aan Levi die in de 30ste minuut trefzeker de 1-1 op het scorebord zette.

In de rust werd de tactiek nog even doorgenomen en werden er 2 wissels doorgevoerd. Dev kwam sterk uit de rust en zette Renswoude direct onder druk waardoor wij niet in ons spel konden komen. Na een overtreding tegen Sven waar niet voor gefloten werd scoorde Dev de 1-2. Weer kon Renswoude de achterstand wegwerken door een vrije trap van Sven die sterk ingekopt werd door Evan 2-2. Renswoude ging beter spelen terwijl bij Dev de spelers meer gingen klagen en zeuren op elkaar. In de 50ste minuut kregen wij een vrije trap die door Niels genomen werd, via de kluts kwam de bal bij Jacco die prima voorzette waarna Armani de verdiende 3-2 scoorde. Dev probeerde nog wel wat maar dat resulteerde niet meer in kansen waardoor Renswoude C1 de eerste competitiewedstrijd gewonnen heeft met 3-2, volgende week om 10.15 uur staat de volgende wedstrijd tegen Woudenberg C2 op het programma, we spelen om 10.15 uur thuis in Renswoude.

Helaas heeft vandaag tijdens de wedstrijd Sven zijn sleutelbeen gebroken waardoor hij de komende periode niet kan spelen.