Tegenvallende remise voor sterk Renswoude

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse G

13 september 2014 14:30

Munster, M. van

RENSWOUDE - Ondanks meer dan een handvol opgelegde kansen heeft Renswoude niet gewonnen van Hierden. Op de Hokhorst prijkte na 90 minuten een 1-1 uitslag op het scorebord. Volgens coach Henry Kalk was een 6-2 eindstand reëler geweest. ,,Deze uitslag stelt helaas teleur, maar over het spel ben ik wel tevreden."

De Kraaien leken op weg naar een makkelijke overwinning, zeker nadat Robbert Vlaanderen zijn ploeg een pickstart had bezorgd. De kleine aanvaller zag dat zijn corner de netten indraaide: 1-0. ,,Daarna begonnen we goed te voetballen en kregen onze spitsen kans op kans. Ik vind dat we in het eerste half uur gedomineerd hebben", zag Kalk. Alleen voor de keeper konden onder anderen Dittgher Aarsen en Henk van Essen echter niet tot scoren komen.

In de rust kreeg Hierden-trainer Henk Timmer de mogelijkheid om zijn ploeg opnieuw te organiseren. Dat lukte in de tweede helft, waardoor het wedstrijdbeeld gelijkwaardiger werd. Dat resulteerde ook in de gelijkmaker na ruim een uur voetbal: 1-1.

Daarna heropende de thuisploeg de jacht op de tweede treffer, maar Renswoude leek tegen zichzelf te voetballen. Het afmaken van de kansen lukte niet, terwijl in de 82e minuut Hierden zelfs op weg leek naar de overwinning. Een uitval ging tot opluchting van het thuispubliek echter tegen de binnenkant van de paal. ,,Dat was ons gelukje van de middag, maar een doelpunt zou zwaar tegen de verhouding in geweest", vindt Kalk, die vooral het goede optreden van zijn ploeg koestert. ,,Dat is het grootste pluspunt van deze wedstrijd."

Bron: Scherpenzeelse krant
Foto's: Brenda Dekker