Blauw Geel '55 en Renswoude vroegtijdig onder de douche

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse G

20 september 2014 15:00

Middelman, R.

EDE - Na ruim een uur spelen barste een noodweer los boven sportpark De Peppelensteeg. Scheidsrechter Rijk Middelman (Bennekom) telde het verschil tussen de lichtflitsen en de donderslagen. Hij stuurde Blauw Geel '55 en Renswoude bij een 0-0 stand de kleedkamer in.

door Eip Janssen

Een kwartier later kwam Middelman tot de juiste conclusie: staken. ,,Ik heb een kwartier afgewacht en het is noodweer. Het kunstgrasveld is op dit moment volkomen onbespeelbaar. Misschien dat buienradar iets anders aangeeft, maar ik zie geen verbetering. Moet ik dan het reglementaire half uur wachten aanhouden? Dat lijkt me echt zinloos", aldus de leidsman.

De trainers Marcel van der Hoop (Blauw Geel) en collega Henri Kalk (Renswoude) spraken van de enig juiste beslissing. ,,Natuurlijk wil je graag de wedstrijd afmaken. Ik had ook het gevoel dat wij op het juiste spoor zaten. Vooral in de tweede helft was Blauw Geel gevaarlijker, zonder tot honderd procent kansen te komen", meende Van der Hoop.

,,Ik ben blij dat die 26 minuten (vermoedelijk zaterdag 18 oktober, red.) in Ede moeten worden ingehaald. Dat is redelijk dichtbij en anders ben je de hele zaterdag kwijt. Het was geen grootse wedstrijd. Beide ploegen probeerden het wel, maar het echte gif ontbrak", meende Renswoude trainer Kalk.

Aanvallen

Beide ploegen kwamen aanvankelijk met aanvallende intenties het veld op. Maar al snel ontstond er een soort schaakspel waarbij de koning of beter gezegd een schutter ontbrak. ,,Dat klopt. De afspraak was er met volle bak in te gaan. Maar dat kon in het veld niet in daden worden omgezet. Hoewel Blauw Geel zich in de tweede beter in de wedstrijd speelde", analyseerde Marcel van der Hoop.

De ploegen kregen zoals gezegd wat mogelijkheden maar zeker geen echte honderd procent kansen. Karsten Tuitert kopte voor de thuisclub naast. Henk van Essen dwong doelman Pham tot een goede redding. ,,Hij (Henk van Essen, red.) is een goede en slimme speler. Wij hadden de handen vol aan hem", vervolgde de Blauw Geel trainer.

Donovan Rijlaarsdam testte Renswoude doelman Jacco van Ginkel. Een vrije trap van Dick Hoefakker ging net over. Vlak na rust kreeg Simon Kooiman bij een lange rush de bal net niet panklaar mee. Een kopballetje van Jos Bolks werd door de doelman gepareerd. In een notendop de aanvallende acties van de thuisclub. Het noodweer maakte op een symbolische wijze een einde aan een matige wedstrijd.

,,Ik had er ook meer van verwacht. Dit soort wedstrijden moeten we winnen om mee te doen om de prijzen. Renswoude stond tactisch goed. Zij lieten ons vaak het spel maken en loerden op de counter. Ik verwacht dat we in het restant beter voor de dag komen. Of het een nadeel is dat drie dagen later de bekerwedstrijd tegen Bennekom op de rol staat. Nee hoor. Dat zijn wedstrijden op zich. De selectie moet deze dubbele belasting zonder probleem aankunnen. Er is genoeg tijd voor herstel", besloot Marcel van der Hoop.

Bron: Ede Stad
Foto: Ted Walker