Renswoude maakt sprongetje

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse G

4 oktober 2014 14:30

Rutgers, W.

RENSWOUDE - Renswoude heeft een sprongetje gemaakt op de ranglijst. Het elftal van trainer Henry Kalk zette de uitwedstrijd bij BAS in Biddinghuizen met 2-3 in winst om en steeg - door deze overwinning, maar ook door falen van de concurrentie - naar de tweede plaats.

Henk van Essen was de grote man deze week. De invaller scoorde twee keer. De coach was uiteraard blij met de punten, maar in voetbaltechnisch opzicht viel er in zijn ogen weinig te genieten. ,,Misschien was het wel onze slechtste wedstrijd van het seizoen. Vorige weken behaalden we een behoorlijk niveau, maar daar was vandaag helaas geen sprake van." De Kraaien kwamen twee keer op voorsprong, allereerst door Dittgher Aarsen en daarna door Henk van Essen. ,,Maar twee keer gaven we deze voorsprong ook weer weg. Dat zegt wel wat natuurlijk; het was in mijn ogen iets te gelaten allemaal." Henk van Essen zorgde uiteindelijk dus voor de 2-3. ,,Maar daarna was het weer billenknijpen. Onze keeper Jacco van Ginkel keepte in de slotfase ijzersterk." Kalk noemt de zege van zijn manschappen nochtans verdiend. ,,Over de hele wedstrijd waren we toch wel iets beter dan BAS, maar goed, nee, dat was het absoluut niet."

Bron: Scherpenzeelse krant