Renswoude kan De Merino's niet afstoppen

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse G

28 maart 2015 14:30

Kieft, W.M.

De derby tussen Renswoude en De Merino's was een ongelijke strijd. De koploper uit Veenendaal was superieur op de Hokhorst en liet de Kraaien negentig minuten lang achter de bal aanlopen. De 0-2 uitslag was een magere afspiegeling van de krachtsverhoudingen.
Van tevoren hoop je op een stuntje, maar dat zat er eigenlijk geen moment in. De Merino's speelde heel goed. Het is de beste ploeg van deze afdeling", zag Jacco van Ginkel, keeper van Renswoude. ,,Bij hen wilde iedere speler de bal hebben, bij ons niet. Zij speelden zo goed in balbezit; in het veld weet je gewoon dat het doelpunt een keer gaat vallen." Toch kreeg Renswoude de eerste mogelijkheid, toen Rick de Koning de diepgaande Robbert Vlaanderen bediende. Vlaanderen liet de bal echter van zijn voet springen.   Daarna namen de Veenendalers het heft in handen. De bal ging van voet tot voet, terwijl de andere spelers continu in beweging waren. ,,Soms heb je van die potjes dat het gewoon loopt. Het veld was snel, iedereen was scherp. Ik denk dat je wel kunt zeggen dat we oppermachtig waren", stelde Jurriën van der Horst vast. De middenvelder mocht in een reeks van kansen als eerste alleen op Van Ginkel afgaan. ,,Ik dacht dat ik de juiste hoek koos, maar ineens lag hij alsnog in de juiste hoek. Dat deed hun keeper knap."   Toch was er ook voor Van Ginkel geen houden meer aan toen Van der Horst in de 25e minuut een voorzet van Joop de Bruin op zijn pantoffel nam. De volley vloog via de paal de touwen in. ,,Gelukkig maakte ik met dat doelpunt die eerste misser goed", lachte de doelpuntenmaker, die zag dat Robert van Hoeflaken nog een bal van de lijn haalde en Przemek Szeller tot twee keer toe Van Ginkel op zijn pad vond.   INGECALCULEERD De 0-1 ruststand was dus mager, maar Merino's ging na rust vrolijk verder. Al na drie minuten vond Patrick Donkervoort aanvoerder Sebastiaan Klein, die met de tweede treffer het duel vroeg besliste. De Merino's speelde vervolgens als een echte koploper het duel uit. De ploeg van Henne Oostermeijer liet de bal het werk doen, Renswoude liep erachteraan. ,,Een ingecalculeerde nederlaag", concludeerde Van Ginkel. Van der Horst blikte alvast vooruit naar de aankomende wedstrijden tegen DUNO en Hierden. ,,Als we die wedstrijden ook winnen, kunnen we zo goed als zeker de kar op."