Ondanks goed voetbal van Renswoude, geen winst

Sporting 70 D1

Assist: Luc Vink

D-pupillen zaterdag, D1, 2e klasse 33

25 april 2015 10:15

Diry Khandan

Op deze regenachtige zaterdagmorgen moesten de jongens van Renswoude een thuiswedstrijd spelen tegen Sporting.
De eerste 10 min. was Sporting de betere maar in de 12e min was er toch de voorsprong voor Renswoude. Breus die scoorde na een assist van Luc. Daarna was het Renswoude die het betere van het spel had en druk uitoefende op het doel van Sporting maar de bal wilde niet meer in het doel. Sporting kwam nog wel een paar keer gevaarlijk door de verdediging heen maar Jordy die hield zijn doel schoon.
Na de rust was het  Sporting die de betere waren en die zorgde ook voor de gelijkmaken in de 1e min. na de rust. Renswoude kwam nog wel goed in de buurt van het doel van Sporting maar de verdediging van Sporting deed wat ze moesten doen. In de 45e min. was er gepruts voor het doel van Jordy en dat zorgde er dan ook voor dat Sporting op 1-2 kwam.  Renswoude was daarna van plan om de stand gelijk te zetten en verdiende het op dat moment ook maar niemand kon de bal in het doel krijgen. Doordat er daarna een opstandje was tussen een speler van Sporting en Renswoude verloren de mannen van Renswoude hun concentratie en daardoor zorgden de uitploeg voor een stand van 1-3. Het was Renswoude die daarna onder druk stond en Sporting de betere kansen had maar Jordy en zijn verdediging hielden het nog even vol om de bal niet in het doel te laten gaan. Renswoude deed er alles aan om op jacht te gaan naar een goaltje maar het mocht deze zaterdag niet lukken. Sporting pikte nog wel even een mooi doelpuntje mee in de 57e min. en zette de stand op 1-4.
Dit was tevens de eindstand en ondanks dat de jongens van Renswoude hebben verloren hebben ze een goede wedstrijd gespeeld en ervoor gevochten tot het eind.