Candia te sterk voor Renswoude

... (kopbal)

D-pupillen zaterdag, D1, 2e klasse 33

2 mei 2015 13:45

Op deze mooie zonnige middag moest de D1 van Renswoude naar Rhenen om tegen Candia een partijtje te voetballen. Meteen na de aftrap was de 1e mogelijkheid van Renswoude maar Candia liet dat niet op zich zitten en gingen met goed voetbal en samenspel door de verdediging van Renswoude heen en zorgde dus al in de 2e min voor een 1-0. En 2 min. later was het weer Candia die zorgde voor een doelpunt en zette de stand op 2-0. De supporters langs de kant die hadden het gevoel dat het een zware middag ging worden voor de Renswoudenaren. En dan bleek ook want 5 min. later stond de stand op 3-0. En zo zorgde Candia ervoor dat het binnen 10 min. al een ruime voorsprong had.  Kort daarna was er een vrije trap voor Candia maar Jordy vond op dat moment al 3 tegengoals genoeg en stopte deze bal. Daarna was een mooie uitgespeelde kans voor Breus die vanaf eigen helft werd weggestuurd maar tot  ieders verbazing ging de vlag omhoog van de grens voor buitenspel en werd Breus afgefloten. Daarna kwamen de jongens van Renswoude wel iets beter in het spel en werd en beter verdedigd. Er waren ook wel wat kansjes voor de jongens maar er ging er niet 1 in. Renswoude ging dan ook met een achterstand van 3-0 de rust in. In de 2e helft werd er wel weer geknokt voor een goal maar het was duidelijk dat het deze middag niet ging lukken en was ook wel duidelijk waarom Candia 2e stond. Ze hadden het betere van het spel. In de 55e min. zette Candia dan ook de stand op 4-0. Renswoude deed er alles aan om in ieder geval van die 0 af te komen maar helaas. De stand na een uur spelen was 4-0 voor de thuisploeg. Volgende week speelt Renswoude de laatste competitie wedstrijd, dat is een thuiswedstrijd tegen DOVO.