Renswoude opent bekertoernooi met verlies

Brederodes 1

Mannen, 1, Groep 1 103

22 augustus 2015 14:30

Ritmeester, M.

RENSWOUDE Dick Eijlander had zich van zijn eerste officiële wedstrijd als hoofdtrainer van Renswoude meer voorgesteld. Niet alleen verloren de Kraaien de bekerwedstrijd bij Brederodes met 4-2, Renswoude besloot de wedstrijd met negen man. ,,Ik hoop dat we hier wat van opsteken."

De wedstrijd was amper tien minuten oud, toen Wilbert van de Fliert wegens het neerhalen van een doorgebroken speler direct de rode prent voorgehouden kreeg. Daarop volgde al snel de 1-0 van Brederodes. ,,Tegenvallers, maar daarna pakten we het goed op", meent Eijlander. Na rust kwam Renswoude via Henk van Essen op gelijke hoogte: 1-1. ,,In die fase kregen we vier opgelegde kansen."

Direct na de 1-1 kwam Brederodes weer op voorsprong, maar een mooie vrije trap leverde weer de gelijkmaker op. Ralph Boom mocht juichen. ,,Tien minuten voor kreeg Robin Kooistra een elleboogstoot, waarna we met tien tegen tien de slotfase ingingen", zag Eijlander. Een leuke slotfase werd het echter niet. Adem Uzun veroorzaakte na lichtzinnig uitverdedigen een strafschop (3-2), terwijl een counter van Brederodes ook de 4-2 opleverde.

Na dat laatste doelpunt kreeg Jacco van Ginkel ook nog de rode kaart. ,,Hij schold een teamgenoot voor idioot uit, maar de scheidsrechter dacht dat dat voor hem bedoeld was. Jacco had met zijn ervaring slimmer moeten zijn."

Bron: Scherpenzeelse Krant
Foto's: Brenda Dekker