Renswoude weet zichzelf niet te belonen

DOVO D2

... (vrije trap)
Assist: Julian Boom

D-pupillen zaterdag, D1, 2e klasse 16

12 september 2015 10:45

H. Hendriksen

De D1 moest vandaag hun eerste competitie wedstrijd spelen, een thuiswedstrijd tegen DOVO D2. Meteen na de aftrap was het Renswoude die de gevaarlijkste ploeg was en had het na 5 min.  spelen al 3-0 kunnen staan, maar dat moet die bal wel het doel in. DOVO daarentegen benutte wel de kansen die ze kregen en stonden na 20 min. spelen en 3 kansen op een 0-2 voorsprong. Wat de jongens ook probeerde de keeper van DOVO was hun grootste nachtmerrie want die stopte elke bal en was ook het doel hun grootste vijand want de bal ging ook een aantal keren tegen de paal, lat en kruising. In de 2e helft was het weer Renswoude die de aanval zocht maar zonder succes. En als DOVO een keer door de verdediging heen kwam stond Tom daar nog. Totdat DOVO toch de 0-3 scoorde en je zag de koppies van Renswoude naar beneden gaan hangen en zagen ze het allemaal ook niet meer zo positief in. En daarna was het ook DOVO die weer 2x scoorde en keken de kraaitjes tegen een 0-5 achterstand aan. Luc was degene die de eer wist te redden voor Renswoude en daarna maakte DOVO toch weer de 1-6. De jongens van Renswoude lieten het er toch maar niet bij zitten en begonnen aan een inhaalrace en met kans op kans (zoals eigenlijk de hele wedstrijd) en de vechtlust van de mannen was het resultaat dat het binnen 5 min. tijd ineens 5-6 stond. In de laatste min. was er een kans op de gelijkmaker maar die bal belandde , alweer, op de paal.  Na 60 min. spelen was de eindstand 5-6. Jammer er had meer in gezeten gezien de kansen die Renswoude heeft gehad en ze waren ook de betere maar dan moet de bal wel in het doel. DOVO heeft de winst te danken aan goedkeepers werk en aan het houtwerk dat veelal in de weg stond.