4 PAKT VOLLE BUIT TIJDENS SEIZOENSOPENING

Neville Vonk (schot)

Mannen zaterdag, 4, 6e klasse 21

19 september 2015 14:30

Renswoude - Afgelopen zaterdag startte op Sportpark "De Hokhorst" de competitie voor het 4e elftal van de plaatselijke voetbalvereniging. Na een teleurstellende bekercampagne, waarin tweemaal verloren werd, moest de ploeg van Cornel Overeem de ruggen rechten tegen DVSA uit Amerongen.

Met name in de eerste helft deed Renswoude waar het de voorgaande wedstrijden ook al mee bezig was; zoeken naar de goede vorm. ,,Voorin waren ...we niet balvast en waren we veel te slordig, waardoor we nauwelijks gevaarlijk konden worden. Dat de twee grootste kansen uit een corner kwamen, zegt denk ik genoeg", sprak Neville Vonk na afloop. "Desalniettemin, mag er een groot compliment geworden worden aan de achterhoede, die vandaag uitstekend stond". Mede door die rooie muur, kon Renswoude zo'n 10 minuten voor de theepauze alsnog de 1-0 noteren. Na een goede verdedigende actie, waarbij het uitverdedigen ook van veel voetbaltechnisch inzicht getuigde, was het Wouter Vreeburg die zijn individuele actie bekroonde met een wonderschone treffer.

Na de rust was het Renswoude dat op jacht ging naar de 2e treffer. In de 52e minuut werd het harde werken beloond met een benutte strafschop van wederom Wouter Vreeburg. Waar Renswoude op rozen leek te zitten was het 2 minuten na de 2-0 aanvoerder Danny de Weerdt zelf, die de spanning terugbracht in de wedstrijd. Na een Amerongse voorzet werkte hij de halve kans knap met het hoofd over de eigen doellijn, waar de doelman op dat moment even niet aanwezig was.

Na de 2-1 was het echter gewoon Renswoude die het heft weer terug in handen nam. "Met twee man richting de goal van de tegenstander, dan komt natuurlijk de gretige spits in jezelf naar boven", zei Wouter Vreeburg op de aanval die de Kraaien de 3-1 op had moeten leveren. "Helaas peerde ik de bal vol over", aldus de aanvaller.

"DVSA is aan de andere kant niet meer gevaarlijk geweest, wat te danken is aan onze defensieve organisatie, die keer op keer het slot op de deur hielden. Een prima overwinning dus.", besluit Cornel Overeem