RENSWOUDE 4 LIJDT EERSTE COMPETITIENEDERLAAG

Mannen zaterdag, 4, 6e klasse 21

26 september 2015 14:30

R.Goes

Renswoude - In de derde speelronde van de competitie hebben de Kraaien de eerste nederlaag in de competitie geleden tegen vv Veenendaal. Op een uitverkocht sportpark "De Hokhorst" zagen de supporters de thuisploeg met name van zichzelf verliezen.

Het zwaar uitgedunde Renswoude liep al vanaf minuut 1 achter de feiten aan, wat resulteerde in een 0-3 achterstand binnen 20 minuten. Daar waar Renswoude vooral moeite had met zichzelf, profiteerde de bonkige spits van de bezoekers met speels gemak van de gatenkaas in de Renswoudse achterhoede. "We hebben vandaag onze eigen ruiten ingegooid. Veenendaal speelde prima, maar ook niet meer dan dat. Dat we na een half uur zelfs op 0-4 achterstand kwamen, was niet eens omdat zij het zo slim uitspeelden. Wij speelden gewoon te dom.", sprak de beste Renswoudenaar van het veld, Gertjan van de Fliert. De compacte aanvaller schoof na de 0-3 twee linies terug, waarmee hij persoonlijk de schade nog beperkt wist te houden. "Uiteindelijk zie je dat wanneer we zelf de koppies weer omhoog doen en de schouders er weer onder zetten, we nog bijna voor een wonder weten te zorgen.", aldus Van de Fliert. De Kraai of the Match doelt hiermee op de 3 opeenvolgende treffers van de thuisploeg. Waar Neville Vonk en Cris Wijnen na tweemaal stevig druk zetten, Wouter Vreeburg als eindstation vonden, werd de ruststand op 2-4 bepaald.

Na rust bleef Renswoude de druk opvoeren. "Vlak voor rust hebben we Veenendaal toch een tik gegeven door de spanning nog wat terug te brengen. Het was dus aan ons om de strot in de tweede helft dicht te knijpen en zo snel mogelijk te scoren.". De daad werd al snel bij het woord gevoegd; Stefan Goossens bekroonde een door hemzelf opgezette aanval door de bal tussen de benen van de keeper door te koppen. Waar Renswoude dus weer de volledige controle terug leek te krijgen, viel het strijdplan al snel in het water. Blessures bij Vonk, Goossens en vervolgens nog Vreeburg bleken de genadeklap voor de Kraaien. Daar waar ook de frustratie in de ploeg sloop, mochten Jacco Hardeman en aanvoerder Danny de Weerdt zo'n 10 minuten voor het einde met een gele kaart en dus een tijdstraf inrukken. "Daarna was het wel echt gebeurd. Ondanks dat we met drie spelers minder nog geen eens de mindere ploeg waren, wist Veenendaal toch nog twee keer op gelukkige wijze te profiteren. Super zonde, we zijn er allemaal doodziek van." besluit Matthijs Goes, die ook een puike partij op de mat wist te leggen.

Volgende week staat de derby tegen Scherpenzeel op het programma voor de eeuwige talenten van het 4e. "We moeten leren van onze fouten in het eerste kwart van vandaag en daarmee aan de slag gaan. Daarnaast is het heel belangrijk dat we onze strijdvaardigheid meenemen naar de komende wedstrijden. Ik denk dat we dan aan het einde van de rit hele hoge ogen kunnen gooien." blikt teammanager Teus Lagerweij vooruit. "We moeten na deze nederlaag niet denken dat onze doelstelling niet meer haalbaar is." sluit Lagerweij hoopvol af.