RENSWOUDE 4 DOET ZIJN PLICHT OP MOOIE NAZOMERDAG

Mannen zaterdag, 4, 6e klasse 21

10 oktober 2015 14:30

J.Edeveen

Renswoude - In de vijfde speelronde van de competitie heeft het 4e elftal van Renswoude weer een winstpartij bij kunnen schrijven. Tegen het puntloze Candia werd een keurige 5-0 overwinning behaald.

Op een zonnig sportpark "De Hokhorst" werden al voor het eerste fluitsignaal de eerste goede signalen voor de wedstrijd afgegeven. Zo kon de thuisploeg weer beschikken over de spijkerbroek van Jasper Guis, die wonderbaarlijk snel genezen is van een pijnlijke scheur. Ook kreeg de ploeg te horen dat de teenbreuken van Alwin Breeschoten zo goed als hersteld zijn, hij zal vanaf deze week weer deelnemen aan de groepstrainingen. "Fantastisch dat onze gangmaker er weer bij kan zijn, ook voor hemzelf. Hij raakt niet uitgepraat over hoe graag hij weer aan de slag wilt gaan!", sprak Mélanie Lagerweij, hoofd medische staf van Renswoude 4 voor de wedstrijd. "Alle inspanningen die hij met de medische staf heeft verricht om snel te herstellen geven aan hoe gretig deze jongen is. Hij is een verwezenlijking van de Renswoudse mentaliteit!".

Aan de thuisploeg dus de schone taak om de mouwen op te stropen en de middag compleet te maken. Vanaf het begin van de wedstrijd werd de daad ook bij het woord gevoegd. "We wisten vanaf de eerste minuut het initiatief te grijpen en te laten zien dat we maar een doel voor ogen hadden: winnen met volle overtuiging! Hier en daar was het nog slordig, maar dat is naar mijn mening logisch wanneer je start met een ander systeem.", aldus Gerben van den Bruinhorst. Hoewel de thuisploeg het heft in handen nam, liet de openingstreffer nog op zich wachten. "Met name in de eindpass en de afwerking waren we de eerste helft te slordig. Dat we in de rust op een 2-0 voorsprong stonden was dik verdiend, maar eigenlijk veel te weinig.", zei Van den Bruinhorst, die zelf een aantal pogingen nodig bleek te hebben om de score te openen. Het spelbeeld van de eerste helft werd getekend door de tweede treffer van de wedstrijd. Waar de keeper uit Rhenen de bal zomaar cadeau gaf aan Van den Bruinhorst, wist de spits het cadeautje niet uit te pakken. De een-op-een-situatie stuitte op de doelman, maar werd uiteindelijk na gerommel in de defensie van Candia alsnog verwerkt tot doelpunt door Wouter Vreeburg. De vleugelaanvaller verstevigde met zijn doelpunt zijn koppositie op de topscorerslijst.

In het tweede bedrijf vervolgde de thuisploeg de wedstrijd uiterst zakelijk. Waar achterin niks weggegeven werd, was het voorin wachten op de 3-0 voor Renswoude. Na een goede actie van Kilian Houthuijzen over de linkerflank wist hij de bal goed bij Neville Vonk te bezorgen. De middenvelder zag zijn vlammende schot de paal treffen, waarna hij zelf de terugkerende bal door middel van een uitstekend geplaatste kopbal alsnog tot doelpunt wist te promoveren."We hadden niets te vrezen van Candia, na rust was het aan ons om verder te profiteren van de extra ruimte die we kregen van onze tegenstander. Bij de voorbereiding op de 3-0 kwam dat duidelijk naar voren. Het bekende driehoekje zorgde ervoor dat Houthuijzen gelanceerd kon worden en dat hij de bal in alle rust in de zestien kon bezorgen, het was aan de man voor de goal om van zo'n buitenkans optimaal te profiteren. Dat ik daar in deze situatie in geslaagd ben voelt lekker, maar de drie punten zijn het belangrijkst." aldus Neville Vonk, die de derde Renswoude-treffer voor zijn rekening nam. "Na de 3-0 was het, voor zover dat nog niet zo was, echt beslist. De enige echte kans die Candia kreeg was een een-op-een-situatie, maar Burgers wist de inzet uitstekend te keren, waarna de verdediging de bal op kon ruimen. Hiermee snoerde de keeper ook de provocerende mond van Candia, die hem met kwaliteitsgerelateerde opmerkingen hoopten te ontregelen.", aldus Cornel Overeem, trainer van Renswoude 4. De laatste hoop voor de bezoekers werd hiermee definitief teniet gedaan, waarna ook de 4-0 en de 5-0 niet lang op zich lieten wachten. Na een strakke voorzet van wederom Kilian Houthuijzen was het Jeftha Bisschop die voor zijn eerste goal van het seizoen mocht juichen. Zo'n vijf minuten voor tijd bekroonde Houthuijzen zijn ijzersterke invalbeurt door de bal vanaf 25 meter onder in de hoek te schieten en de eindstand te bepalen. "Hij heeft het erg goed gedaan vandaag, maar dat neemt niet weg dat we vandaag een uitstekende teamprestatie geleverd hebben. We hebben met het team goed gevoetbald en samengewerkt om de goals te maken. Daarbij hebben we weer laten zien dat we ook achterin steeds sterker worden. Ons eigen doel is nauwelijks in gevaar geweest vandaag, een groot compliment voor de ploeg." besluit Overeem.