KRAAIEN WEDEROM TE STERK VOOR VOGELS!

Valleivogels 9

9 januari 2016 14:30

R.Goes

Renswoude - De mannen van Renswoude 4 kunnen met vertrouwen toewerken naar de hervatting van de competitie. In eigen huis werden de trolleyboys van Valleivogels 9 voor de tweede keer verslagen. Het oefenduel betekende de afsluiting van een mooie winterstop, zo voegden Danny de Weerdt en Cris Wijnen zich weer bij de selectie na blessureleed. Ook bevestigde huurling Kilian Houthuijzen dat zijn succesvolle huurperiode hem een definitieve verbintenis heeft opgeleverd. "Ik ben apetrots! Ik werk hard om alles uit de wedstrijden te halen en dat heeft zijn vruchten afgeworpen. De doelpuntenteller loopt al aardig op en dat je prestaties dan op deze manier beloond worden is fantastisch!", aldus de bonkige spits.

Ondanks het jaarlijks goedbezochte sjoeltoernooi van de club, werden de hekken goed bezet door Renswouwse supporters. Ook de bezoekers hadden aan publiek niet te klagen en kregen steun van een aantal meegereisde supporters. Zoals gezegd voegden De Weerdt en Wijnen zich weer bij de wedstrijdselectie en mochten meteen hun rentree in de basis maken van de trainer. Dat vertrouwen verzilverde Wijnen na een kwartiertje spelen met de openingstreffer. Na een slordige openingsfase waarin de kerstkilo's de beide ploegen flink in de weg leken te zitten, was het Houthuijzen die de bal voor de voeten van Wijnen bracht, die het buitenkansje met beide handen aangreep. Met een bekeken schot verraste hij de Scherpenzeelse doelman die aan de grond genageld toekeek hoe de bal in de verre bovenhoek verdween. Met het doelpunt werd de wedstrijd wat meer losgegooid. Waar Renswoude op jacht ging naar de 2-0, was het Valleivogels dat met een aantal uitbraken dichtbij de gelijkmaker kwam. Keeper Robin Burgers wist de Kraaien een aantal keren goed op de been te houden door verschillende 1-op-1 duels te winnen van de Scherpenzeelse aanvallers. Ook Danny de Weerdt wist een sterk optreden op de mat te leggen door een aantal keren de spits van de bezoekers goed de weg te versperren. Na een half uur volgde uit het niets de 2-0 voor de Kraaien, die een fout van de keeper van Vogels genadeloos afstraften. Wouter Vreeburg wist een belabberde uitgooi van de keeper te onderscheppen, waarna Kilian Houthuijzen vanuit de combinatie de bal over de keeper wist te liften. “Ik speelde als een natte krant, moet ik eerlijk bekennen. Dus ik ben blij dat ik nog de assist kon geven, al had ik natuurlijk liever zelf gescoord.”, glimlachte Vreeburg na afloop. Met de 2-0 viel de eerste helft wat in het slot en speelden de ploegen het eerste bedrijf rustig uit.

Na rust was het Valleivogels dat wat meer het initiatief nam en de jacht op de aansluitingstreffer opende. Het sterke defensieve blok van de thuisploeg wat gepaard ging met het sterke spel van de sluitpost, zorgden er echter voor dat hieruit geen grote kansen gecreëerd werden. Het enige gaatje wat nog viel leverde een grote kans op voor de bezoekers, maar na het omspelen van de keeper ging de spits vanuit een te lastige hoek voor eigen succes, waar zijn collega voor open doel klaarstond om de bal binnen te schuiven. Het slotoffensief wat Valleivogels nog uit de hoed probeerde te toveren leverde geen kansen meer op. Vrijwel elke voorzet werd onschadelijk gemaakt door Teus Blaauwendraat en consorten. De ruimte die aan de overkant ontstond leverde nog een kans voor Houthuijzen op die op een verdediger en de keeper stuitte. Grootste kans van de tweede helft was voor Jeftha Bisschop, die 1-op-1 met de keeper zijn bijnaam eer aan deed. "Misschop" wist het cadeautje niet uit te pakken, een kans die iedereen al telde. Echter, was het de spits de 5 minuten voor het einde zijn wraak nam. De schreeuw van Vonk om de bal naar de tweede paal te versturen werd dankbaar aangehoord. De spits maakte de mooiste treffer van de middag door de bal vanaf de rechtervleugel eigenhandig over de keeper in de verre hoek te vuren. “Toch wel een opluchting dat ik het op deze manier goed kon maken, hopelijk ben ik na dit doelpunt echt los en kan ik de tweede seizoenshelft nog belangrijker worden voor het team.”, sprak Bisschop. “Mislukte voorzet of bewust? Het was een lekkere goal, dat is het belangrijkste.”, sloot Bisschop lachend af.

Al met al een geslaagde winterstop voor de mannen van Cornel Overeem, die zelf afwezig was. Plaatsvervangend trainer Burgers reageerde na afloop nog voor de camera over ontwikkelingen in het elftal: “Dat Wijnen en De Weerdt er weer bij zijn is goed nieuws. De ploeg heeft het uitstekend gedaan tijdens hun afwezigheid, maar het feit dat ze allebei zo sterk terugkeren zie ik als iets heel positiefs. Het laat zien dat de kracht in de breedte van de selectie zit en dat de concurrentie moordend is. Dit zorgt er ook voor dat de jongens elke wedstrijd 100% zullen moeten geven en zo het beste uit zichzelf halen.”.

Volgende week hervatten de Kraaien de competitie in Veenendaal, waar het elftal op bezoek gaat bij sv Panter, die op de 10e plaats bivakkeren.